close
تبلیغات در اینترنت

حسابداري مالياتي


موضوعات موضوعات

حسابداری

حسابداری دولتی

حسابداری صنعتی

حسابهای مستقل در حسابداری دولتی

تاریخچه حسابداری

حسابداری پیمانکاری

مفهوم حسابرسی

کدینگ شرکت های پیمانکاری

مبنای حسابداری

استاندارد حسابداری شماره 19

استاندارد حسابداری شماره 16 (اثر تغیر در نرخ ارز)

استاندارئ حسابداری شماره 20 (سرمایه گذاری در واحد تجاری وابسته)

استاندارد حسابداری شماره 32 (کاهش ارزش داراییها)

ارزش جاری در حسابداری

استهلاک

آشنایی با رشته حسابداری

گردش مالي

وظايف ذيحساب

سفته

هزينه هاي استهلاك

هزينه هاي قابل قبول مالياتي

نحوه تحرير دفاتر قانوني

تنزيل چيست ؟

صكوك چيست ؟

نحوه محاسبه سود سپرده‌ های بانکی

اصول پذیرفته شده حسابداری

دفاتر حسابداری

صورتهای مالی تلفیقی

نسبت قیمت به درآمد

حقوق و دستمزد

دانلود

نسخه جدید نرم افزار حسابداری اسمان

استاندارد های حسابرسی

کتاب الکترونیکی زبان تخصصی حسابداری جلد اول

دانلود نسخه ازمايشي نرم افزار حسابداري عمومي آسان حساب

دانلود نسخه ازمايشي نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد آسان حساب

دانلود نسخه ازمايشي نرم افزار حسابداري فروشگاه كامپيوتر آسان حساب

دانلود نسخه ازمايشي نرم افزار حسابداري رستوران آسان حساب

دانلود نسخه ازمايشي نرم افزار حسابداري توزيع و پخش كالا آسان حساب

دانلود نسخه ازمايشي نرم افزار حسابداري پروژه ساختماني آسان حساب

نرم افزار ارسال لیست حق بیمه

نرم افزار مالیات بر درآمد

آموزش نرم افزار هلو کد 11

آموزش نرم افزار حقوق و دستمزد هلو

اقتصادی

تورم

توسعه اقتصادی

مالیات بر ارزش افزوده

مدیریت تولید

بودجه

اقتصاد نفت

بودجه بندی عملیاتی

سرمایه گذاری چیست؟

بازارگردانی

بورس

بازار سرمایه ناکارا

بازخرید سهام

یارانه یا سوبسید چیست

فرابورس

پول الكترونيكي چيست

چك الكترونيكي چيست؟

آشنایی با نحوه انجام معامله در بورس

حسابداري مالياتي

ماليات بر درآمد موديان مشاغل

ماليات بر درآمد اتفاقي

ماليات بر ارث

ماليات بر درامد اشخاص حقوقي خارجي

ماليات حق الزحمه ماده 104

مالیات حق الوکاله

ماليات بر املاك

اشخاص مشمول ماليات

مالیات بر درآمد حقوق و دستمزد

آيين دادرسي مالياتي

قانون مالیاتهای مستقیم

قانون مالیات بر ارزش افزوده

شركتها

شرکت تعاونی چیست

چگونه تعاونی تشکیل دهیم؟

روش و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

تفاوت و تشابه مسئولیت محدود با سهامی خاص

شركت تضامنی


آرشيو آرشيو

1394

1392

1391

1390

1389


جستجوگر پيشرفته سايت




?
آخرين ارسال هاي انجمن
آخرين ارسال هاي انجمن


قانون مالیات بر ارزش افزوده


قانون مالیات بر ارزش افزوده

فصل اول -  کلیات و تعاریف

ماده 1_ عرضه کالاها و ارایه خدمات در ایران و همچنین واردات و صادرات آنها مشمول مقررات این قانون میباشد.

ماده 2 _ منظور از مالیات در این قانون به استثناء موارد مندرج در فصول هشتم و نهم مالیات بر ارزش افزوده میباشد.

ماده 3 _ ارزش افزوده در این قانون ، تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین میباشد.

ماده 4 _ عرضه کالا در این قانون ، انتقال کالا از طریق هر نوع معامله است.

تبصره _ کالا های موضوع این قانون که توسط مؤدی خریداری ، تحصیل یا تولید میشود در صورتی که برای استفاده شغلی به عنوان دارایی در دفاتر ثبت گردد یا برای مصارف شخصی برداشته شود ، عرضه کالا به خود محسوب و مشمول مالیات خواهد شد.

ادامه متن در ادامه مطلب...

بازديد : 363 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي قانون مالیات بر ارزش افزوده نظر دهيد! [ ]


قانون مالیاتهای مستقیم


قانون مالیاتهای مستقیم

 

باب اول - اشخاص مشمول مالیات

 

ماده 1 : اشخاص زير مشمول پرداخت ماليات مي باشند :
1-
كليه مالكين اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي نسبت به اموال يا املاك خود واقع در ايران طبق مقررات باب دوم .
2-
هر شخص حقيقي ايراني مقيم ايران نسبت به كليه درآمدهايي كه درايران يا خارج از ايران تحصيل مي نمايد .
3-
هر شخص حقيقي ايراني مقيم خارج از ايران نسبت به كليه درآمدهايي كه ايران تحصيل مي كند .
4-
هر شخص حقوقي ايراني نسبت به كليه درآمدهايي كه درايران يا خارج از ايران تحصيل مي نمايد .
5-
هر شخص غير ايراني ( اعم از حقيقي يا حقوقي ) نسبت به درآمدهايي كه در ايران تحصيل مي كند و همچنين نسبت به درآمدهايي كه بابت واگذاري امتيازات يا ساير حقوق خود و يا دادن تعليمات و كمك هاي فني و يا واگذاري فيلم هاي سينمائي ( كه به عنوان بها يا حق نمايش يا هر عنوان ديگر عايد آنها مي گردد ) از ايران تحصيل مي كند .

ادامه متن در ادامه مطلب

بازديد : 357 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي قانون مالیاتهای مستقیم نظر دهيد! [ ]


آيين دادرسي مالياتي


آيين دادرسي مالياتي

پيش از اين گفتيم، تشخيص ماليات اصولاً بر اساس اظهارنامه‌اي كه مؤدي مالياتي تسليم مي‌نمايد، صورت مي‌گيرد. اما در برخي موارد مانند عدم تسليم اظهارنامه در موعد مقرر قانوني، عدم ارائه دفاتر حساب و يا اسناد و مدارك مالي و نظاير آن، تشخيص ماليات به طور علي‌الرأس توسط سازمان امور مالياتي به عمل مي‌آيد. البته در اين موارد، بايد روش‌هاي مورد استفاده جهت تشخيص منابع مالياتي مؤدي و همچنين ضرايب آن به طور مستدل و مستند در برگ تشخيص ماليات ذكر گردد. 

بنابراين تشخيص ماليات بايد بر اساس مأخذ صحيح و متكي به دلايل و اطلاعات كافي باشد. اما با اين حال، در برخي موارد مؤديان مدعي به عدم رعايت قوانين و مقررات و تشخيص ماليات به صورت خودسرانه مي‌باشند. در اين صورت، قانون جهت رعايت حال مؤديان و ايجاد اعتماد آنان امكان اعتراض به تشخيص دستگاه مالياتي را فراهم نموده است.

امكان اعتراض به عملكرد دستگاه مالياتي از ابتدايي‌ترين حقوق مؤديان مي‌باشد. لذا علاوه بر اينكه به ميزان ماليات يا امكان تعديل و رعايت مقررات قانوني امكان اعتراض به ماليات وجود دارد، تخلفات انتظامي مأموران مالياتي نيز قابل تعقيب است.

ادامه متن در ادامه مطلب...

بازديد : 834 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي آيين دادرسي مالياتي نظر دهيد! [ ]


مالیات


مالیات


 

مالیات بر حسب تعریف سازمان تامین اجتماعی (OECD) پرداختی است الزامی و بلاعوض. مالیات ممکن است به شخص، موسسه، دارایی و غیره تعلق گیرد. چنین تعریفی پرداخت‌های تامین اجتماعی را هم در بر می‌گیرد، حال آن که بر حسب مقررات و عرف مالیاتی ایران اصطلاح مالیات پرداخت‌های اخیر را شامل نمی‌گردد.

 

تعریف مالیات 

به مثابه یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت در راستای بهره وری از امکانات و منابع یک کشور موظفند آنرا پرداخت نمایند تا توانائی‌های جایگزینی این امکانات و منابع فراهم شود.

مالیات در واقع انتقال بخشی از درآمدهای جامعه به دولت و یا بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی است که نصیب دولت می‌گردد زیرا ابزار و امکانات دست یابی به درآمد و سودها را دولت فراهم ساخته‌است.

 

انواع مالیاتها در ایران

 

۱- مالیاتهای مستقیم 

این دسته از مالیات ها مستقیما از دارائی یا درآمد افراد وصول می گردد و شامل مالیات بر دارائی و مالیات بر درآمد می‌باشد.

الف: مالیات بر دارائی : 
  • 1 - مالیات بر ارث
  • 2 - حق تمبر
ب: مالیات بر درآمد:
  • ۱ - مالیات بر درآمد اجاره املاک
  • ۲ - مالیات بر درآمد کشاورزی
  • ۳ - مالیات بر درآمد حقوق
  • ۴ - مالیات بر درآمد مشاغل
  • ۵ - مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی
  • ۶ - مالیات بر درآمد اتفاقی

۲ - مالیاتهای غیر مستقیم

مالیاتهای غیر مستقیم که بر قیمت کالاها و خدمات اضافه شده و به مصرف کننده تحمیل می‌گردد بر دو نوع است :

الف : مالیات بر واردات 
  • ۱ - حقوق گمرکی
  • ۲ -سود بازرگانی
  • ۳ - ۳۰ ٪ از مبلغ اتومبیل‌های وارداتی
  • ۴ - ۱۵٪ حق ثبت
ب : مالیات بر مصرف و فروش 
  • ۱- مالیات بر فرآورده‌های نفتی
  • ۲ - مالیات تولید الکل طبی و صنعتی
  • ۳ - مالیات نوشابه‌های غیر الکلی
  • ۴ - مالیات فروش سیگار
  • ۵ - مالیات اتومبیل
  • ۶ - ۱۵٪ مالیات اتومبیل‌های داخلی
  • ۷ - مالیات فروش خاویار
  • ۸ - مالیات حق اشتراک تلفن خودکار و خدمات بین‌الملل
  • ۹ - مالیات ضبط صوت و تصویر

 

مالیات بر ارزش افزوده



اين مالیات نخستین بار توسط فون زیمنس در سال ۱۹۵۱ به منظور فائق آمدن بر مسائل مالی کشور آلمان طرح ریزی گردید، لیکن به رغم علاقه و تمایل شدید کشورهایی نظیر آرژانتین و فرانسه در خصوص آگاهی از چگونگی ساختار آن، این مالیات بطور رسمی تا سال ۱۹۵۴ به مرحله اجرا در نیامد. از سال ۱۹۵۴به بعد، برزیل، فرانسه، دانمارک و آلمان در زمره نخستین کشورهایی بودند که این مالیات را در نظام مالیاتی کشور خود معرفی نمودند . کره جنوبی نخستین کشور آسیایی است که درسال ۱۹۷۷ با کمک صندوق بین‌المللی پول توانست این مالیات را در نظام مالیاتی خود پیاده نماید و بدنبال آن کشورهای ترکیه، پاکستان، بنگلادش و لبنان نیز اقدام به اجرای این مالیات نمودند . هم اکنون بیش از ۱۲۰ کشور جهان از سیستم مالیات بر ارزش افزوده بهره مند هستند .

به منظور اجرای این مالیات در کشور جمهوری اسلامی ایران، لایحه آن برای اولین بار در دی ماه ۱۳۶۶ تقدیم مجلس شورای اسلامی گردید . لایحه مزبور در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و پس از اعمال نظرات موافق و مخالف به صحن علنی مجلس ارائه گردید که پس از تصویب ۶ ماده از آن بنا به تقاضای دولت و به دلیل اجرای سیاست "تثبیت قیمتهاً به دولت مسترد گردید .

درسال ۱۳۷۰ بخش امور مالی صندوق بین‌المللی پول، در راستای اصلاح نظام مالیاتی جمهوری اسلامی ایران، اجرای سیاست مالیات بر ارزش افزوده را بعنوان یکی از عوامل اصلی افزایش کارایی و اصلاح نظام مالیاتی پیشنهاد نمود . با توجه به نظرات کارشناسان صندوق بین‌المللی پول، مطالعات و بررسیهای متعددی در این زمینه در وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت پذیرفت و اجرای مالیات بر ارزش افزوده در سمینارها و کمیته‌های مختلف علمی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی مورد تاکید قرار گرفت، اما در عمل به مرحله اجرا در نیامد . وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای طرح ساماندهی اقتصادی کشور، انجام اصلاحات اساسی در سیستم مالیاتی از جمله حذف انواع معافیتها، حذف انواع عوارض وگسترش پایه مالیاتی را با تاکید خاص بر کارایی نظام مالیاتی، شروع نمود و مطالعات جدید امکان سنجی در این زمینه به عمل آورد . با توجه به اهمیت بسط پایه مالیاتی بعنوان یکی از اصول اساسی سیاستهای مالی طرح ساماندهی اقتصاد کشور، معاونت درآمدهای مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی مطالعات علمی متعددی را با در نظر گرفتن خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در زمینه اجرای مالیات بر ارزش افزوده، از دی ماه ۱۳۷۶ آغاز کرد . لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اکنون با در نظر گرفتن اثرات اقتصادی ناشی از اجرای این مالیات با اصلاحات و بازنگری‌های متعدد، به مجلس شورای اسلامی ارائه شده‌است . قانون مالیات بر ارزش افزوده با اختیارات ناشی از ماده ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ۵۳ ماده و ۴۷ تبصره در تاریخ ۱۳۸۷/۲/۱۷ در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب شده‌است تا در مدت آزمایشی ۵ سال از تاریخ اول مهرماه ۱۳۸۷ به اجرا گذاشته شود. (این قانون جایگزین قانون تجمیع عوارض شده‌است)

مالیات در سایر کشورها

مالیات در سایر کشورهاشامل مالیات مستقیم و غیر مستقیم، مالیت بر املاک(برای شهرداریها،Property tax)

منابع

 

  • قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سوم اسفند ۱۳۶۶، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم مصوب بیست و هفتم بهمن ۱۳۸۰ همراه با قسمتی اصلاحیه بعد، جهانگیر منصور، نشردیدار، ۹۶۴-۸۷۸۶-۳۱-۳ ISBN

بازديد : 216 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي نظر دهيد! [ ]


ماليات بر املاك


ماليات بر املاك


پيش از آنكه نحو احتساب و تعيين ماليات بر در آمد اجاره و ساير در آمد هاي املاك را بيان كنيم ، ابتدا به معرفي در آمد هاي مختلف ناشي از املاك مي پردازيم اهم مواردي كه موجب كسب در آ'د از املاك مي شوند . عبارتند از : 1- اجاره 2- حق وگذاري محل ( سرقفلي )3- انتقال قطعي ( از طريق فروش يا معاوضه يا صلح يا هبه معوض ) 4- حق رضايت مالك ( در مواردي كه مستاجر و صاحب سرقفلي براي انتقال محل به غير ، لازم است در قبال پرداخت و جهي رضايت مالك را جلب نمايد )5- حق ارتفاق به ملك غير ( ارتفاق حقي است براي شخص در ملك ديگري مانند داشتن مجراي آب در ملك ديگري يا حق عبور از ملك غير ) 6- بهره مالكانه معادن معدني كه در زمين كسي واقع شده باشد ملك صاحب زمين است و استخراج آن تابع قوانين مربوط به استخراج معادن است ، اما به هر حال اگر از اين بابت وجهي به صاحب ملك پرداخت شود ، در آمد وي محسوب و مشمول ماليات خواهد شد . علاوه بر موارد فوق بايد توجه داشت كه ملك ممكن است مورد بهره برداري براي كشاورزي نيز واقع شود ، اما در طبقه بندي در آمد ها ، در آمد كشاورزي خو به طور جداگانه شناسايي و مد نظر قرار مي گيرد . 7- در موارد فروش ملك و دادن مهلت  يا ذكر اين مقدمه نسبت به احتساب ماليات موارد مهم مي پردازيم .

ادامه متن در ادامه مطلب...

بازديد : 443 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي ماليات بر املاك نظر دهيد! [ ]


مالیات بر درآمد حقوق و دستمزد


مالیات بر درآمد حقوق و دستمزد

براساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور
حقوق و دستمزد ماهانه حقوق بگیران تا سقف 000/160/2 ریال از پرداخت مالیات معاف شد
از ابتدای سال جاری ( سال 85 ) ، کارکنان مشمول قانون کار و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت تا حقوق ماهانه 000/160/2 ریال،از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، دکتر علی اکبر عرب مازار ، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای، جدول مالیات حقوق کارکنان مشمول قانون کار و اشخاصی که مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت می باشند را، جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

ادامه متن در ادامه مطلب...

بازديد : 641 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي مالیات بر درآمد حقوق و دستمزد نظر دهيد! [ ]


اشخاص مشمول ماليات


اشخاص مشمول ماليات


ماده 1 : اشخاص زير مشمول پرداخت ماليات مي باشند :

1- كليه مالكين اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي نسبت به اموال يا املاك خود واقع در ايران طبق مقررات باب دوم .
2- هر شخص حقيقي ايراني مقيم ايران نسبت به كليه درآمدهايي كه درايران يا خارج از ايران تحصيل مي نمايد .
3- هر شخص حقيقي ايراني مقيم خارج از ايران نسبت به كليه درآمدهايي كه ايران تحصيل مي كند .
4- هر شخص حقوقي ايراني نسبت به كليه درآمدهايي كه درايران يا خارج از ايران تحصيل مي نمايد .
5- هر شخص غير ايراني ( اعم از حقيقي يا حقوقي ) نسبت به درآمدهايي كه در ايران تحصيل مي كند و همچنين نسبت به درآمدهايي كه بابت واگذاري امتيازات يا ساير حقوق خود و يا دادن تعليمات و كمك هاي فني و يا واگذاري فيلم هاي سينمائي ( كه به عنوان بها يا حق نمايش يا هر عنوان ديگر عايد آنها مي گردد ) از ايران تحصيل مي كند .

ماده 2:اشخاص زير مشمول پرداخت مالياتهاي موضوع اين قانون نيستند :

1- وزارتخانه ها و موسسات دولتي
2- دستگاههايي كه بودجه آنها به وسيله دولت تامين مي شود .
3- شهرداريها

تبصره 1- شركت هايي كه تمام يا قسمتي از سرمايه آنها متعلق به اشخاص و موسسه هاي مذكور در بندهاي فوق باشد , سهم درآمد يا سود آنها مشمول حكم اين ماده نخواهد بود. حكم اين تبصره مانع استفاده شركت هاي مزبور از فعاليت هاي مقرر در اين قانون , حسب مورد, نيست .

تبصره 2- درآمدهاي حاصل از فعاليت هاي اقتصادي از قبيل فعاليتهاي صنعتي , معدني , تجاري , خدماتي و ساير فعاليت هاي توليدي براي اشخاص موضوع اين ماده , كه به نحوي غير از طريق شركت نيز تحصيل مي شود , در هر مورد به طور جداگانه به نرخ مذكور در ماده (105) اين قانون مشمول ماليات خواهد بود.

مسئولان اداره امور در اين گونه موارد نسبت به سهم فعاليت مذكور مكلف به انجام دادن تكاليف مربوط طبق مقررات اين قانون خواهند بود . در غير اينصورت نسبت به پرداخت ماليات متعلق با مودي مسئوليت تضامني خواهند داشت .

تبصره 3- معافيت مالياتي اين ماده براي مواردي كه از طرف حضرت امام خميني (ره ) يا مقام معظم رهبري داراي مجوز مي باشند براساس نظر مقام معظم رهبري اس

بازديد : 222 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي اشخاص مشمول ماليات نظر دهيد! [ ]


مالیات حق الوکاله


مالیات حق الوکاله

ماده 103- وكلاي دادگستري و كساني كه در محاكم اختصاصي وكالت نمي‌كنند مكلفند در وكالتنامه‌هاي خود رقم حق‌الوكاله‌ها راقيد نمايند و معادل پنج‌درصد آن بابت علي‌الحساب مالياتي روي وكالتنامه تمبر الصاق وابطال نمايند كه در هر حال مبلغ تمبر حسب مورد نبايد كمتر از ميزان مقرردر زير باشد:

الف – در دعاوي واموري كه خواسته آنها مالي است پنج‌درصد حق‌الوكاله مقرر در تعرفه براي هر مرحله .

ب – درمواردي‌كه موضوع وكالت مالي نباشد يا تعيين بهاي خواسته قانوناً لازم نيست و همچنين در دعاوي كيفري كه تعيين حق‌الوكاله بنظر دادگاه است پنج‌درصد حداقل حق‌الوكاله مقرر در آئين‌نامه حق‌الوكاله براي هر مرحله.

ج – در دعاوي كيفري نسبت به مورد ادعاي خصوصي كه مالي باشد بر طبق مفاد حكم بند «‌الف»  اين ماده.

د – در مورد دعاوي و اختلافات مالي كه در مراجع اختصاصي غيرقضايي رسيدگي و حل و فصل مي‌شود بر يا حق‌الوكاله آنها تعرفه خاصي مقرر نشده است از قبيل اختلافات مالياتي و عوارض توسعه معابر شهرداري و نظاير آنها ميزان حق‌الوكاله صرفاً از لحاظ مالياتي بشرح زير:

تاده ميليون (000/000/10) ريال مابه‌التفاوت، پنج‌درصد تا سي ميليون (000/000/30) ريال مابه‌التفاوت، چهاردرصد نسبت به مازاد ده ميليون ريال از سي ميليون ريال مابه‌الاختلاف به بالا سه درصد نسبت به مازاد سي ميليون ريال منظور مي‌شود و معادل پنج‌درصد آن تمبر باطل خواهد شد.

تبصره 1- در هر مورد كه طبق مفاد اين ماده عمل نشده باشد وكالت وكيل با رعايت مقررات قانون آئين‌دادرسي مدني در هيچيك از دادگاهها و مراجع مزبور قابل قبول نخواهد بود مگر در مورد وكالتهاي مرجوعه از طرف وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتي و شركتهاي دولتي و شهرداريها و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداريها كه محتاج به ابطال تمبر روي وكالتنامه نمي‌باشند.

تبصره 2- وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتي و شركتهاي دولتي و شهرداريها و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداريها مكلفند از وجوهي كه بابت حق‌الوكاله به وكلا پرداخت ميكنند پنج‌درصد آنرا كسر و بابت علي‌الحساب مالياتي وكيل ظرف ده روز به اداره امور مالياتي محل پرداخت نمايند.

تبصره 3- درصورتي‌كه پس از ابطال تمبر تعقيب دعوي به وكيل ديگري واگذار شود وكيل جديد مكلف به ابطال تمبر روي وكالتنامه مربوط نخواهد بود.

تبصره 4- درمواردي‌كه دادگاهها حق‌الوكاله يا خسارت حق‌الوكاله را بيشتر يا كمتر از مبلغي كه ماخذ ابطال تمبر روي وكالتنامه قرار گرفته است تعيين نمايند مديران دفتر دادگاهها مكلفند ميزان مورد حكم قطعي را به اداره امور مالياتي مربوط اطلاع دهند تا مابه‌التفاوت مورد محاسبه قرار گيرد.

بازديد : 336 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي مالیات حق الوکاله نظر دهيد! [ ]


ماليات حق الزحمه ماده 104


ماليات حق الزحمه ماده 104

ماده 104- وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتي، شهرداريها مؤسسات وابسته به دولت و شهرداريها و كليه اشخاص حقوقي اعم از انتفاعي وغيرانتفاعي و اشخاص موضوع بند « الف » ماده (95) اين قانون مكلفند در هرمورد كه بابت حق‌الزحمه پزشكي، هزينه‌هاي بيمارستاني و آزمايشگاهي و راديولوژي، داوري، مشاوره، كارشناسي، حسابرسي، خدمات مالي واداري،نويسندگي تأليف و تصنيف،آهنگسازي، نوازندگي، وهنرپيشگي وخوانندگي، نقاشي و دلالي و حق‌العمل‌كاري، هرگونه حق‌الزحمه يا كارمزد ارائه خدمات به‌استثناي كارمزد پرداختي به بانكها صندوق تعاون و مؤسسات‌اعتباري غيربانكي مجاز به امور مربوط به نظافت اماكن و ابنيه، اجاره ماشين‌آلات‌اداري و محاسباتي كليه خدمات و ارتباطات رايانه‌اي، اجاره هرنوع وسايل نقليه موتوري زميني، هوايي ودريايي ماشين‌آلات و كارخانجات و سردخانه‌ها، انبارداري، نگهداري و تعمير آسانسور و شوفاژ و تهويه‌مطبوع، هرنوع كار ساختماني و تأسيسات فني و تأسيساتي تهيه طرح ساختمانها و تأسيسات نقشه كشي، نقشه‌برداري نظارت و محاسبات فني، حمل و نقل و وجوهي كه بابت حق نمايش فيلم بهرعنوان پرداخت مي‌كنند پنج‌درصد آنرا بعنوان علي‌الحساب ماليات مؤدي (دريافت‌كنندگان وجوه) كسر و ظرف سي روز به حساب تعيين شده از طرف سازمان امور مالياتي واريز و رسيد آنرا به مؤدي تسليم نمايند و همچنين ظرف همين مدت مشخصات دريافت‌كنندگان را با  ذكر نام و نشاني آنها به اداره امور مالياتي ذيربط ارسال دارند.

ادامه متن در ادامه مطلب...

بازديد : 461 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي ماليات حق الزحمه ماده 104 نظر دهيد! [ ]


ماليات بر درامد اشخاص حقوقي خارجي


الف - ماليات اشخاص حقوقي خارجي كه در ايران درآمد حاصل مي كنند (مواد ١٠٥ - ١١٣ -١٣٠ ق.م.م)
اين شركتها در صورتي كه درايران تحصيل درامد بنمايند خواه از بابت بهره برداري سرمايه و يا واگذاري امتيازات و ساير حقوق متعلق به خود از بابت دادت تعليمات كمك هاي فني مشمول ماليات به نرخ ماده ١٣١ ق.م.م.خواهند بود (ماده ١٠٥ ق.م.م)
بر طبق بند ج ماده ١٠٥ ناظر به ماده ١١٣ ق.م.م . ماليات موسسات كشتيراني و هواپيمايي خارجي بابت كرايه مسافر و حمل كالا و امثال آنها از ايران بطور مقطوع ٥ در صدر كليه رجوهي است كه از اين بابت عايد آنها مي گردد. اعم از اينكه وجوه مزبور در ايران يا درمقصد يا در بين راه دريافت گردد.
ادامه متن در ادامه مطلب...

بازديد : 288 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي ماليات بر درامد اشخاص حقوقي خارجي نظر دهيد! [ ]


ماليات بر ارث


اموال مشمول ماليات بر ارث

ماده 19 قانون مالياتهاي مستقيم اموال مشمول ماليات بر ارث عبارتند از كليه ماترك متوفي واقع در ايران يا خارج از ايران اعم از منقول و غيرمنقول و مطالبات قابل وصول و حقوق مالي پس از كسر هزينه كفن و دفن در حدود عرف و عادت و واجبات مالي و عبادي در حدود قواعد شرعيو ديون محقق متوفي.

ادامه متن در ادامه مطلب...

بازديد : 306 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي ماليات بر ارث نظر دهيد! [ ]


مالیات بر درآمد اتفاقی


مالیات بر درآمد اتفاقی
ماده 119- درآمد نقدی و یا غیر نقدی كه شخص حقیقی یا حقوقی بصورت بلاعوض  و یا از طریق معاملات محاباتی و یا بعنوان جایزه یا هر عنوان دیگر از این قبیل تحصیل می نماید مشمول مالیات اتفاقی به نرخ مقرر در ماده 131 این قانون خواهد بود .
ماده 120- درآمد مشمول مالیات موضوع این فصل عبارتست از صد در صد درآمد  حاصله و در صورتی كه غیر نقدی باشد به بهای روز تحقق درآمد طبق مقررات این قانون تقویم میشود مگر در مورد املاكی كه در اجرای مفاد ماده 64 این قانون برای آنها ارزش معاملاتی تعیین شده است كه در اینصورت ارزش معاملاتی ماخذ محاسبه مالیات قرار خواهد گرفت .
تبصره- در مورد صلح معوض و هبه معوض باستثنای مواردی كه مشمول ماده63 این قانون میباشد درآمد مشمول مالیات موضوع این فصل عبارت خواهد بود از مابه التفاوت ارزش عوضین كه بر اساس مقررات این ماده تعیین میشود نسبت به طرف معامله‌ای كه از آن منتفع شده است .
ادامه متن در ادامه مطلب...

بازديد : 456 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي ماليات بر درآمد اتفاقي نظر دهيد! [ ]


ماليات بر درآمد مودیان مشاغل


ماليات بر درآمد مودیان مشاغل

اين نوع ماليات را افرادي كه اصطلاحا به آنها كسبه، اصناف، پيشه وران، صنعت گران گفته مي شود و يا ساير افرادي كه به صورت شخص حقيقي بابت درآمد حاصل از اشتغال به مشاغل آزاد و بطور انفرادي يا با مشاركت مدني پرداخت مي نمايند تشكيل مي دهند. كسبه، بازرگانان، صاحبان بيمارستانها، دفاتر اسناد رسمي و پزشكان و دندانپزشكان ، وكلا و كليه مشاغلي كه در ماده 96 قانون مالياتهاي مستقيم مصوب 3/12/66 و اصلاحيه مصوب 27/11/1380 ذكر شده اند مشمول فصل ماليات بر درآمد مشاغل هستند.

ادامه متن در ادامه مطلب...

بازديد : 311 بار دسته بندي : حسابداري مالياتي ماليات بر درآمد موديان مشاغل نظر دهيد! [ ]


پيوند ها پيوند ها'

تبادل لينک تبادل لينک تبادل لينک تبادل لينک

  • تشریفات
  • مدل لباس مجلسی
  • رنگ مو 2016
  • افزونه های جوملا
  • درمان زودانزالی
  • آرشیو پایان نامه
  • پایان نامه کارشناسی ارشد عمران
  • پایان نامه های رشته برق
  • تصفیه آب
  • دوربین مدار بسته
  • فروش بک لینک
  • مکتبستان
  • پرینتر سه بعدی جواهر سازی
  • پرینتر سه بعدی طلا سازی
  • پرینتر سه بعدی پراجت 1200
  • پرینتر سه بعدی
  • اسکنر سه بعدی Sense
  • دیزاین ناخن 2016
  • تعبیر خواب
  • پایان نامه حقوق
  • پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت
  • پایان نامه مکانیک
  • فروشگاه اینترنتی
  • شگفتیهای جهان
  • مدرسه یار
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود آهنگ جدید
  • ساخت وبسایت رایگان
  • فن سانتریفیوژ
  • کمپوست قارچ
  • خاک پوششی
  • قالب وبلاگ

    دانلود فیلم ایرانی

    انجام پایان نامه مدیریت

    پایان نامه مدیریت

    مدل مانتو

    گيفت کارت پلی استيشن

    انجام پايان نامه ارشد

    خريد vps

    خريد فيلتر شکن

    کاریابی همدان

    چاپ کاتالوگ و بروشور

    خرید جم کلش رویال

    تور دبی

    دانلود آهنگ

    سرور مجازی

    آگهی تدریس خصوصی

    اس ام اس عاشقانه

    تصفیه آب معصومی

    تدریس خصوصی ریاضی

    خرنوب

    لباس زیر زنانه

    استخدام در تهران

    لوازم جانبی موبایل

    دیزل ژنراتور

    دانلود آهنگ جدید

    دانلود سریال شهرزاد

    داربست

    تبادل لینک رایگان


  • تبادل لينک هوشمند تبادل لينک هوشمند
    تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان حسابداری وآدرس http://farzadamirinya.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

    عنوان :
    آدرس :
    کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد











    بک لينک بک لينک
    خرید گیفت کارت ارزان اسپاتیفای استیم
    خرید آنلاین گیفت کارت گوگل پلی با گیفتی دات کام
    خاک پوششی
    تور ارزان کیش لحظه آخری
    هتل های 5 ستاره کیش
    تور کیش از مشهد لحظه آخری
    تور کیش نوروز 95
    دیدنی های جزیره کیش
    بلیط کیش ارزان قیمت
    بلیط پرواز کیش
    خرید گیفت کارت آیتونز و گوگل پلی
    بزرگترین مرکز خرید و فروش گیفت کارت
    تور ارزان کیش نوروز 95